Atamın Sözü Kuvvetlidir Özü ( Atasözleri ) eTwinning Projesi

Atamın Sözü Kuvvetlidir Özü ( Atasözleri ) eTwinning Projesi

26.12.2017 432

Proje hakkında

Her ulusunun sözlü edebiyatı vardır. Bizimkisi de atasözlerimizdir. Dilimizden yok olmaya yüz tutmuş atasözlerimizi yeniden canlandırmak, her yaştan çocugun da anlayabileceği hale getirmek için sınıfımızda görsel sunumlar, canlandırmalar ve dramalar yapacağız.

Aynı zamanda belirlediğimiz 4 Türkçe atasözümün İngilizce dilinde de kullanılan anlam karşılığını sınıflarımızda görsel materyaller hazırlayarak, dramalar, canlandırmalar yaparak, belirlediğimiz panolarımızda sergileyeceğiz.

 

HEDEFLER

Atasözlerimizi çocuklarımızın dilinde yeniden kullanabilir hale getirmek ve her dilin atasözünün olduğunu keşfetmek,
Atasözlerimizin unutulmasını engellemek ve öğrencilerin İngilizce dilindeki karşılığını da fark ettirmek,
Öğrencilerin diğer okullarlardaki ortak çalışmalarıyla sosyalleşmesini, iletişimini geliştirmesini sağlamak.

ÇALIŞMA SÜRECI

4 atasözümüz bulunmaktadır. Bunlar:


Şubat: Bu aydaki atösözünün duyurulması, afişin belirlenmesi, veli izinlerinin alınması
"Bir elin nesi var, iki elin sesi var/ Two heads are better than one ´´ ay içerisinde çalışmaların yapılarak twinsipacede, paylaşılarak okul panosu oluşturulması,panolar oluşturulurken wortarttan, canva, goanimate, popplet web2 araçlarından desteklenmesi. Ay sonunda değerlendirmenin yapılması

Mart : ´´ Komşunun tavuğu komşuya kaz görünür/ One man´s trash is another man´s treasure´´ Aynı çalışma sürecinin uygulanması

Nisan: ´´Sabreden derviş muradına ermiş/ Good things come to those who wait´´ Aynı çalışma sürecinin uygulanması

Mayıs: ´´ Ağaç yaşken eğilir/ You can´t teach an old dog new tricks´´ Aynı çalışma sürecinin uygulanması

Haziran: Tüm çalışmaların toplamı okul panosunda sergilenerek genel değerlendirmenin yapılması

BEKLENEN SONUÇLAR

Atasözlerimizin hem dilimizde hem de İngilizce karşılığını kavrar.
Öğrenciler diğer okullardaki öğrencilerle etkileşim içine girerler ve iletişim becerileri gelişir.
Yurt dışındaki ortaklarımız da dilimizdeki atasözlerimizi tanır.
Öğrencilerin soyut anlam becerileri gelişir.
Atasözlerinin günlük hayattaki karşılığını özümser.
Uygulama aşamasında araştırma, öğrenme, bilgiyi kalıcı hale getirme, ürününü sunma ve ürününü değerlendirme becerisi artar.

 

 

27-12-2017